Beer Makers Dinner

Sitter hemma just nu och väntar på fastighetsskötaren som ska komma och fixa lite med badrummet, men snart ska jag bege mig ner till Malmö för ett möte med en gammal bekant som jag inte har träffat på några år, ska bli riktigt trevligt och förhoppningsvis kommer det en del bra ut ur det hela också.

I lördags var jag på Beer Makers Dinner som anordnades av Fredrik som har bloggen Malt, Humle, Jäst och Vatten tillsammans med Beer Here. Det var mycket mycket trevligt med mycket god mat och ännu mer god öl, tyvärr innebar det också att jag var ganska trött igår 🙂

meny

 

Detta var menyn, och detta var ölen som vi provade

alla

Det var intressant att prova en del öl som han har bryggt i Namibia, inte precis ett land som man kan förknippa med öl, men också kul att höra hur bryggmästaren själv berättade om historien bakom ölen.

african

Beer Here är ett bryggeri som dessutom är kända eller ökända för sina etiketter och av de som vi provade måste nog denna ha varit den roligaste av dem, visst för det lite tankarna tillbaka till Garbage Pale Kids som man samlade på när man var liten 🙂

kattölNu får jag nog gå och fixa till mig och hoppas han kommer snart så jag sen kan köra ner till Malmö….. ha en bra dag nu…..

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar