Ett gammalt krigsflygfält.

Igår kom jag fram till Borlänge runt kl 23 och det var så gott som raka vägen i bingen för att sova en stund inför dagens mycket spännande möte, provade ett nytt koncept att öka säljet och det fungerade riktigt riktigt bra.

Efter mötet var det dags att bege sig till Karlstad fast jag ska till Örebro imorgonbitte, det fanns nämligen inte ett enda ledigt hotell i Örebro natten till Torsdag.

Idag har jag under trippen lärt mig att man inte ska prata för mycket i telefon och titta på lite för GPSen, för jag kom helt fel på det och hamnade på 2 mil slingriga grusvägar innan jag hittade tillbaka igen. Den enda utsikt jag hade var skog, skog och skog.

När jag väl hade hittat ut på asfalten igen hamnade jag på en riktigt öde asfaltsväg 🙂

Det ska dock tilläggas har man inte bråttom så är det verkligen en fin väg att köra, dock regnade det så bilderna blev lite sådär

Passade även på att stanna till på vägen och besöka ett gammalt flygfält som var nerlagt. Flygfältet var Fält 16, Brattforsheden och som den ”flygtok” som jag är var jag ju tvungen att läsa alla skyltar 🙂

Lite intressant fakta är att de byggnader som uppfördes gjordes för att ligga bondgårdar för att fienden inte skulle bomba dem. Självklart tog jag lite foton också 🙂

Läs på skylten ovan, intressant läsning för er som inte känner till vad alla dessa små ”gatt” som finns längs vissa vägar användes till.

Nej nu blir det att läsa lite presentationer och förbereda mig för morgondagen. Ska ta och köra till Örebro kl 7 imorgon….. livet är hårt på vägen, men riktigt kul med alla nya människor man träffar. Ska dessutom gå och ”skälla” lite på receptionen då jag inte fick det som jag hade beställt på hotellet……..

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar