Snart val

Känns som om varje dag nu blir intressantare och intressantare, och sal
flera saker i flera olika projekt börjar ställas på sin spets och handling krävs för att bestämma väg.

På tal om handling så är det ju snart val. Idag var jag på ett lunchmöte med en fd kollega och vi kom in på att prata runt valet, eller snarare han tyckte inte vi skulle göra det för han var säker på att jag var moderat eftersom jag är företagare och entreprenör och han är ganska långt åt vänster. Men sanningen är att jag har de senaste 20åren inte varit lojal till något parti, varken i riksdags, landsting eller kommunalvalet. Min teori är att det viktigaste är att ha en regeringsmakt som är beslutsfattare på egen hand inte behöva förhandla vid varje beslut. Det näst viktigaste är att det byts regeringsmakt med jämna mellanrum. Precis som ett företag inte mår bra av att ha samma ledare i olika faser är jag övertygad om att ett land inte heller gör det.

20140813-202828-73708405.jpg
Lunchen idag intogs för övrigt på saltimporten i Malmö, ett riktigt bra ställe.

Det här inlägget postades i entreprenörskap, Personlig utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

