Vad rör sig i huvudet?

Känner mig betydligt friskare idag, igår var det mest att ligga och vila i soffan när jag kom hem och hade arbetat undan en stor del av min backlogg, resten tog jag nu ikväll.

Då är det fredag och arbetsveckan har passerat, en arbetsvecka som måste kvalificera som en av de konstigaste veckorna i mitt liv både positivt och negativt.

Om vi börjar på den positiva sidan så har veckan innehållit massor med nya bekantskaper, entreprenörsveckan i Båstad var riktigt bra, träffade en del nya personer, en del gamla bekantskaper och i synnerhet fick jag mycket ny kunskap runt investeringar, affärsänglar och Venture Capital vilket känns riktigt skönt. Även på den positiva sidan har jag även hunnit med att träffa företaget som jag agerar mentor för och fått bolla lite av deras tankar framöver och hur de ska kunna skapa tillväxt. Idag har dessutom innehållet 2 riktiga bra möten, bland annat en lunch med Thorn Reklambyrå som var riktigt givande och gav mycket nya tankar och ideer.

Photo-2014-06-27-12-28-58Men inget gott som inte har något dåligt med sig brukar man ju säga och på den negativa sidan så har jag sett en del beteende denna veckan som verkligen inte är smickrande, människor som jag hade betydligt högra tankar om, har börjat visa en arrogans både mot sitt uppdrag och andra personer i sin närhet vilket ingen kommer vinna på i längden. Det är förundransvärt vad det är för händelser som kan trigga sådana beteende som jag har sett denna veckan, mycket beror på stress men det måste också finnas andra underliggande faktorer i det hela. Hur ter detta sig då kan man undra?

Jo egentligen handlar det om den gamla klassiska att inte tänka hela vägen… fokus ligger på uppgiften, inte fråga sig själv vilket resultat man vill nå med uppgiften utan endast för sig själv sätta målet att uppgiften ska slutföras men inte göra analysen om hur andra kommer att tolka och hantera den som man utför vilket leder till väldigt konstiga resultat och i synnerhet kedjehändelser som skapar mer kaos, förvirring än nytta och framgång.

Det ska bli spännande att se hur detta kommer att utvecklas, samtidigt som jag tycker det är sorgligt finns det en nyfiken del av mig som vill försöka förstå och analysera beteendet då det är ett beteende som jag har stött på många gånger i mitt liv men inte haft fokus på att analysera det och förstå det, men denna gången är jag lite för nyfiken för att inte göra just det, så nästa vecka kommer fortsätta vara intressant, ska jag vara riktigt ärlig kommer det nog även vara den del av detta under helgen 🙂

Man ska ju inte avsluta med något negativt så jag avslutar med något positivt och det är idag är första ”spadtaget” taget på ett av mina nya projekt, kommer berätta mer när saker är lite mer på plats, men det är spännande 🙂

Det här inlägget postades i entreprenörskap, Personlig utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

