Vilken dag :)

Idag har varit en riktigt riktigt bra dag. Haft fler möten, både externa och interna och samtliga har varit riktigt bra.

Jag gillar att ha möten, men inte möten för mötens skull utan det ska vara möten som har till syfte att utveckla en situation, en person eller en affär. Idag har alla möten varit i det formatet 🙂

Dagen avslutades med att jag hade ett coachingmöte med en person som behövde lite råd runt lite funderingar. Detta är något som verklig ger mig positiv energi, att kunna stödja en annan människa i att ta ett beslut. Det är också ett stort ansvar att agera coachande för det är en hårfin skillnad mellan coachande och rådgivande. Är du rådgivande kommer du med råd och då tar du också på dig ett ansvar för resultatet något som kanske inte alltid är så bra för någon part samtidigt som där finns lägen då man behöver göra det. Coachande däremot där gäller det att genom öppna frågor få individen att tänka annorlunda, kanske angripa problemet från en annan vinkel, men det är inte du som coach som talar om vilken vinkel utan det måste individen komma fram till själv och det är den resan som ger mig så mycket energi 🙂

Tyvärr har jag inte hittat någon bra bild runt det jag skriver om ovan (sanningen är att jag inte ens orkat leta) så jag slänger in en vårbild tagen de senaste dagarna istället

20140312-235703.jpg

Det här inlägget postades i Personlig utveckling och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

