Energikick

Idag har jag haft min första föreläsning för Transfer Syd. Transfer syd är en organisation som anordnar föreläsningar för skolor och elever inom områden som man har nytta av när man kommer ut i arbetslivet

20140306-223307.jpg
Mitt tema som jag föreläste om var att söka jobb och vad man ska göra för att öka sina möjligheter att få komma på intervju och att där lyckas komma vidare och få ett arbete.

Det är en riktigt energikick att stå framför människor och presentera och dessutom att få ett riktigt bra gensvar där många kom fram efteråt och ställde många frågor och funderingar.

På bilden ovan ser ni duktiga Lotta Olsson som föreläste om stresshantering som jag stannade kvar och lyssnade på, riktigt intressant och några tips som jag inte kände till tog jag även med mig.

Jag känner fortfarande kicken av att ha gjort föreläsningen och det kommer helt klart bli fler för skolor, då det är en direktare respons man får på vad som är bra och dåligt och jag tog verkligen med mig saker som jag kan reflektera över och förbättra i framtida föreläsningar.

Det här inlägget postades i entreprenörskap, ledarskap, Personlig utveckling och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

