Är det så enkelt?

Gör det gärna svårt för sig…. Är en känsla som jag får ofta när jag pratar med människor i min omgivning. Tycker bilden här nedan säger så mycket, hur många har inte råkat ut för den situationen i sin vardag?

20140225-233831.jpg

Själv måste jag erkänna att jag ofta försätter mig i den situationen själv, då jag av stolthet tackar nej till hjälp eller ett förslag som egentligen skulle underlätta för mig men av stolthet eller av ren stress orkar jag inte lyssna…….. Ja jag vet det är jättedumt och lita på mig jag jobbar ständigt på att försöka minska de gånger de sker, att trots jag tror att jag vet bäst eller har för mycket att göra faktiskt sätter mig ner och lyssnar för tänk om, ja bara tänk om jag inte gör det, och personen jag kunde lyssnat på hade världens bästa ide, ja kanske till och med kanske har kommit på nästa hjulet. 

Historien är full av personer som har tackat nej till nästa genialiska affärsidé, metodik etc och vem vill bli ihågkommen som tackade nej till just DEN stora iden eller ännu mer vara han som var dum nog att inte lyssna på hur han faktiskt kunde effektiviserat sin vardag

Ja inte jag i alla fall 🙂

Det här inlägget postades i Personlig utveckling och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

