Frustrerad

Har känt mig frustrerad hela dagen, i normala fall känner jag mig frustrerad för jag har en massa saker liggande men så är det inte idag, har till och med hunnit förbereda en bunke presentationer som jag ska hålla genom att ja i eftermiddags satta mig på ett café, av något skäl är det på caféer so. Jag är mest produktiv

20140212-231258.jpg

Nej min frustration kommer av att jag hela tiden blir utsatt för detaljer som i det stora hela mot målet är oväsentliga och är mer av principiell betydelse än av framåtbyggande. Jag har tidigare skrivit mycket om att prioritera men också av vikten att hantera skillnaden mellan ”need to have/know” och ”nice to have/know” men tyvärr är detta väldigt svårt för de flesta människor att hantera och i synnerhet om det är i ett hårt tempo, då man gärna går in i sin komfortzon och den är oftast mer i detaljer och kortsiktighet än strategier och långsiktighet.

Så för att dämpa min frustration gjorde jag ikväll som jag brukar och det var att besöka gymmet

20140212-231710.jpg

Men tyvärr hjälpte det inte så nu är jag fortfarande frustrerad, men ska försöka gå och lägga mig och sova i alla fall.

Det här inlägget postades i ledarskap, Personlig utveckling och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

