E-handeln en maktfaktor

20140121-083552.jpg

Läser i dagens DI hur Kinnevik har fallit på börsen senaste tiden, vilket är intressant eftersom de steg bra förra året. Förklaring till stor verkar enligt analytiker ligga i Ehandelsbolaget Zalando som Kinnevik är tunga ägare i. Och anledningen till den senaste tidens ras verkar ligga i att besökstalet på zalandos site har rasat vilket gör att förtroendet för bolaget i sin tur sjunker. Man kan analysera mycket om anledningen men jag tycker det intressantaste i detta är att E-handel trots sin låga procentsiffra i marknadsandel har blivit rumsrent och vida spritt.

Annonser
Det här inlägget postades i entreprenörskap och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s