Är tack en bristvara

Jag glömde en lapp igår från min Loppisrunda och det var denna där de skänkte bort böcker (för övrigt samma butik som lappen i mitt förra inlägg)

20140115-100114.jpg

När man läser denna lapp så kan man tro det, och tyvärr hur gått jag än tror om människor så tror jag att det är sällan ägaren av den butiken har fått ett tack när han har gett bort böcker.

Men ett tack är ju så lätt, eller att önska någon en fortsatt trevlig dag etc, egentligen synd att svenska språket inte har de nyanser av trevligheter som finns i det engelska där man i grundfraser, meningar och hälsningar när man börjar och avslutar möten etc har artighetsfraser, å andra sidan är det kanske mer kultur än språk!?

Det här inlägget postades i Personlig utveckling och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

