Geocaching….

I förrgår kväll bestämde jag att jag skulle cykla ut till stranden för att bada och att det skulle göras igår. Sträckan är ca 5 mil och det är egentligen inte så långt så det skulle vara en lugn och skön runda. Visst tanken var att jag skulle ligga runt 30km/h på mountainbiken men det skulle inte vara så svårt. Men, igår när jag skulle göra det så var inte vädret som SMHI hade sagt och det blåste dessutom 10 m/s vilket motsvarar 36km/h och detta dessutom i vindriktning NV vilket innebär att alla 5 milen skulle vara i motvind. Tog mig en rejäl funderare och bestämde mig för att göra det ändå.. och det bar iväg. Snitthastigheten var inte längre beräknade 30 utan 20km/h men efter 2,5 timme kom jag fram, helt slut i benen… trodde inte att motvind kunde ta ut en fullständigt.

När jag kom till stranden väntade min älskade fru där tillsammans med svärmor och då blev det att lasta på cykeln på bilen för att ge oss ut till Hovs Hallar för att titta där.

cykelSom ni ser var inte vädret så soligt och badvänligt som det skulle vara….. Photo-2013-07-10-13-40-20För några veckor sedan hittade vi en ny kul sysselsättning att syssla med, nämligen Geocaching. För er som inte hört talas om Geocaching så är det en sorts GPS styrd skattjakt där man ger sig ut med sin telefon eller GPS och hittar skatter som personer har placerat ut. Läs gärna mer här: www.geocaching.com.

Det roliga med det hela är att man hela tiden hittar nya ställen som man inte visste fanns. Igår när vi körde från Hovs Hallar stannade vi bland annat till vid C.G Stjernsvärds monument. Om ni precis som jag aldrig hört talas om han innan, så är han ansvarig för att ha varit den i skåne och i sverige som introducerade moderna maskiner i jordbruket.

Photo-2013-07-10-16-09-44Idag har vi dessutom ägnat oss åt Geocaching runt hemmaplan och mycket på söderåsen. Bland annat har vi klättrat runt i Nackarpsdalen och Odensjön, som är en helt fantastisk sjö mitt på Söderåsen.

odensjonVi passade också på att besöka Röstånga Gästis för att äta lunch. Det är verkligen en gästgivaregård där inte mycket hänt de senaste 50 åren…. men mysigt är där verkligen

gastis

Titta också vad jag hittade där, en gammal maskin för att testa sin reaktionsförmåga. Har inte sett en sådan sen jag var liten 🙂gastis2Imorgon ska vi bege oss iväg till Östkusten, vem vet kanske blir lite skattjakt där också 🙂

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar