Sitter just nu på hotellet i Örebro och äter frukost efter en god natts sömn och en riktigt bra och trevlig dag igår med riktigt bra möten som tog oss framåt ganska mycket, nu ska jag bara sammanfatta och svara lite på mail också.
Igår när jag satt i bilen mellan Stockholm och Örebro plingade det till i telefonen och jag hade fått ett mail från Tradera om att vi hade fått ett negativt omdömme.
Det är inte ofta som vi får ett negativt omdöme, 1 gång per år och de få vi har fått har varit ganska felaktiga. Detta däremot är helt korrekt på alla sätt och vis. Det är helt rätt att vi råkade sälja en vara som inte fanns. Ett mänskligt misstag som hände när vi migrerade vår databas, självklart betalade vi tillbaka alla pengarna och dessutom ytterligare lite mer pengar som plåster på såren. Nu till min fundering, hur ska vi göra?
Kan tycka att det är lite hårt att ge ett negativt omdöme för affären, samtidigt som det utan tvekan är korrekt det som hon skriver. Ska vi ge negativt omdöme tillbaka, en inte allt för ovanlig handling på Tradera och Ebay, man liksom hämnas? Ska vi ta kontakt med henne be henne ta tillbaka det, och faktiskt fråga om hon var så missnöjd varför tog hon inte dialogen med oss, vi hade en fantastisk bra mailkonversation enligt min tolkning.
Eller ska vi låta det vara? Vi har som målsättning att vi alltid har 100% ångerrätt och alltid vill ha en nöjd kund, detta omdömet visar helt klart med hennes kommentar att vi lever efter det vilket egentligen gör att ett negativt omdöme kan vara positivt, men samtidigt ser det ju inte snyggt ut…… några tips på hur ni hade agerat?
Måste också visa denna bild på ett vintrigt Örebro slott som jag tog igårkväll
Nu är frukosten nästa uppäten så nu kör vi igång denna dagen…..