Britt Philipsson för UE

Stora delen av dagen har ägnats åt prognosarbete och komma ikapp med planeringen inför de närmaste 2 veckorna och jag har hunnit med det mesta måsta jag säga. Hela dagen har solen skenet och vid 4 tiden tänkte jag att nu tar jag datorn och sätter mig utomhus, vad händer då, jo solen går i moln för resten av kvällen…. surt…..

Förra året hittade jag dessa ljusfat (tror jag det är) på en loppis och köpte dem, tänkte de är ju från Upsala-Ekeby så någon samlare måste ju vara intresserade.

Har tidigare haft ett stort fat i samma design också, men det är sålt riktigt billigt på Tradera, inte en av mina bästa affärer men å andra sidan är det ju så efterfrågan och pris styrs när det gäller auktioner.

Hittade på en annan blogg för ett tag sen (kommer inte ihåg vilken) en som gjorde inlägg om just ett sådant här fat och fick då reda på vem designern var. Designern är Britt Philipsson. Britt är fortfarande aktiv och tyvärr hittar jag inte så mycket info om henne. Det enda jag hittar är att hon gjorde en del arbete åt Upsala-Ekeby under 60 talet, mest askfat och andra enstaka föremål…. hmm kan det vara som så att mina ljusfat är askfat,… tror inte det dock.

Nu blir det lite Tv tittande innan det är dags att gå och lägga mig…………

Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar